Maleisie

We hebben alweer veel gezien en gedaan en inmiddels zijn we in Maleisie gearriveerd! Op dit moment zitten we nog in Cameron highlands tussen de theeplantages en aardbeien. Het is hier heerlijk genieten aangezien de temperatuur hier een stuk aangenamer is. Je kunt het wel vergelijken met het klimaat in Nederland, zo rond de 23 graden en zo nu en dan wat regen. Wat kun je genieten zeg dat je je lange broek weer even aan kunt!

De tweede dag dat we hier waren hebben we een wandeling gemaakt naar de theeplantages van ' Boh'. Je loopt tussen de plantages door en je ziet de mensen aan het werk om de theeblaadjes te plukken. Erg leuk om te zien, maar wat een werk! Halverwege onze tocht begon het weer te regenen, maar gelukkig stond er net ergens een huisje waar we konden schuilen. Niet lang daarna kwam er een vrachtwagentje langs met een laadbak en ze nodigden ons uit om plaats te nemen achterin. Na een zeer wankele en wiebelige tocht kwamen we droog aan bij de plantages. Je hebt daar een restaurant die uitkijkt over de plantages en je kunt een kijkje in de fabriek nemen om te zien hoe het proces eruitziet van het maken van thee. Weer wat geleerd! We hebben in het restaurant genoten van natuurlijk een bak thee en scones met aardbeienjam. Ja, ook al jam!

Eergister hebben we de golfbaan onveilig gemaakt. Derwin wilde graag golfen en aangezien ik het nog nooit had gedaan wilde ik ook wel een poging wagen. Nou ik heb het geweten..wat een moeilijke sport zeg! Het afslaan (de welbekende 'swing') ging redelijk, maar alles tussen dat en het putten was echt een drama. Derwin wist zich aardig te redden, maar ik heb na de derde hole de moed maar opgegeven en heb alleen nog maar de korte banen gedaan en zo nu en dan geoefend met putten op de green. Was niet helemaal de bedoeling, maar ala! Ik weet in ieder geval dat het mijn sport niet is en ik kijk vanaf nu met heel wat meer respect naar de professional golfers!

Nog even een kleine update, na Krabi zijn we naar Ko Samui gereisd. Dit is een redelijk groot eiland en heeft prachtige stranden! We hebben niet heel veel van het eiland bekeken, omdat we wel een beetje behoefte hadden aan wat geluier op het strand. Toen we aankwamen op Ko Samui hing er een hele zware bui boven het eiland. Vanaf de boot konden we ons mooi voorbereiden op wat komen ging, want het zag er niet veelbelovend uit. Het water kwam met bakken uit de hemel en had hetzelfde effect als een douche. We hadden de keus om met de taxi of met de tuctuc (lees: open auto) te gaan, maar aangezien er zo'n verschil in prijs zat, hebben we toch voor de tuctuc gekozen. Ik kan je vertellen dat het een hele mooie reis was! Lekker door de plassen scheuren voor ongeveer een klein uurtje, maar toch redelijk droog gebleven. We hebben een relaxed hostel gevonden met een enorm grote kamer en een waterkoker! Eindelijk konden we zelf thee maken! De dagen die volgden hebben we gevuld met liggen op het strand en heel veel lezen. Wanneer het laag water was kon je een heel eind de zee inlopen en ook naar een nabijgeleven eilandje.

Zondag, vorige week, hebben we een vlucht genomen richting Kuala Lumpur. In het zuiden van Thailand, op de grens van Maleisie is het erg onrustig en er zijn regelmatig bomaanslagen en in het verleden zijn er zelfs mensen onthoofd. Hier hadden we niet echt zin in, dus we hebben besloten om toch maar weer een vlucht te boeken en niet de nachttrein zoals we eerst in de planning hadden. We hebben gevlogen in een klein proppelorvliegtuigje wat ongeveer 30 mensen kan hebben. We zaten er met z'n 11en in, dus op zich wel relaxed! Toch wel even in spanning gezeten tijdens het opstijgen, aangezien dit toch de eerste keer was dat ik in zo'n klein vliegtuig zat en ook nog met proppelors! Om twaalf uur kwamen we aan op Kuala Lumpur en zijn we naar ons hotel gereden. Wat een klein hok! De Airco blies je bijna de kamer weer uit en als je de airco niet aanhad, dan dreef je het hokje wel uit. Toch twee nachten geslapen en met de Hoponhopoff bus Kuala Lumpur doorgecruisd. Het was jammer dat het regende dus bij sommige bezienswaardigheden zijn we in de bus blijven zitten. Gelukkig doen we Kuala Lupmur nog een keer aan en hopelijk kunnen we het dan allemaal wat beter bekijken!

Straks worden we opgehaald met een busje en gaan we naar Penang, Georgetown. Dit schijnt een koloniale stad te zijn, dus ben heel benieuwd!